دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
برگزاری مراسم زیارت عاشورا در مسجد امام محمد باقر (ع) دانشکده پزشکی به مناسبت روز هشتم محرم
به مناسبت هشتمین روز از ماه محرم الحرام که منصوب به حضرت علیاکبر (علیهالسلام) است، کارکنان دانشکده پزشکی در مسجد امام محمد باقر (علیهالسلام) این دانشکده گرد هم آمدند و مراسم پرشور زیارت عاشورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، در این مراسم معنوی که با حضور پرشور کارکنان دانشکده پزشکی همراه بود، حاج آقا قشقایی، امام جماعت محترم مسجد دانشکده، پس از قرائت آیاتی از کلامالله مجید، به سخنرانی پرداختند. ایشان در بخشی از سخنان خود به جایگاه و مقام والای حضرت علیاکبر (ع) به عنوان نخستین شهید کربلا از بنیهاشم اشاره کردند و ویژگیهای اخلاقی و شباهت ایشان به پیامبر اکرم (ص) را مورد تأکید قرار دادند.

پس از سخنرانی، حاج آقا قشقایی به ذکر مصیبت و روضهخوانی در سوگ شهدای دشت کربلا به ویژه حضرت علیاکبر (ع) پرداختند.
در ادامه، زیارت پرفیض عاشورا با نوای گرم امام جماعت مسجد قرائت شد و فضایی سرشار از معنویت و ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در مسجد دانشکده حاکم گردید.

مراسم با سینهزنی کارکنان دانشکده به یاد مظلومیت شهدای کربلا برگزار شد و حضار با نوای یا حسین (ع) ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز داشتند.

در پایان این مراسم معنوی، از شرکتکنندگان پذیرایی به عمل آمد.

پایان خبر
نظر دهید